emmaterese

- en dagboksblogg -

... redan är såld.

Publicerad 2011-09-26 15:53:40 i Allmänt

Jag har ju skrivit om att jag är så trött på vår soffa från Ikea och att jag saknar vår gamla secondhand-version. Jag sa detta när vi var hos stora svägerskan igår och berättade om secondhandbutiken i Hultsfred där jag har hittat de flesta av mina fynd. Hon blev också sugen på att åka dit och kolla så vi bestämde oss för att ta en utflykt dit på fredag. Vi ska låna svärföräldrarnas bil och ett släp och åka dit på vinst och förslut. Skojskojskoj!

Vi pratade också om vad vi skulle göra av vår nuvarande soffa och jag hade nog mest tänkt att vi skulle skrota den, men svägerskan sa att vi absolut skulle försöka sälja den på Blocket. Igår när vi var hemma så la jag upp en annons och skrev dit ett rätt rejält pris. Vi tog en bild och skrev som det är, att vi har använt den dagligen i två år. Vi trodde inte att vi skulle få den såld för det priset vi la ut den för, men vi tänkte att vi kunde sänka priset senare, eller ge en eventuell köpare lite prutmån.

Nu har det ringt två köpare under loppet av en timme och de vill båda ha den! Nu väntar jag bara på att den första köparen ska höra av sig om när hon kommer och hämtar den. Så, nu, eller väldigt snart i alla fall, är vår gamla soffa såld för ett pris vi aldrig kunnat tro.

Så, om köparen kommer idag eller imorgon så kommer vi inte ha någon soffa, och om det inte finns någon i Hultsfred på fredag så får vi trängas i fåtöljen några dagar extra ;). Men - det känns bra att ha den såld innan vi tittar på en annan, så vet vi hur mycket den nygamla kan få kosta. Jag älskar Blocket, jag har sålt en hel del saker där och det har alltid snabbt och smidigt.

Nu har jag plockat bort annonsen. Eftersom vi har två spekulanter så kändes det lika bra att göra så. Det är ju så fruktansvärt irriterande att som köpare ringa på en annons där varan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela