emmaterese

- en dagboksblogg -

Fint men väldigt sorgligt

Publicerad 2012-06-14 08:24:00 i Allmänt

När man jobbar med palliativ vård så vet man hur det jobbet oundvikligen kommer att sluta. Man tänker på det. Man ser hur personen blir sämre. Man förbereder sig. Man vet.

Dock vet jag nu också att det är väldigt sorgligt när dagen faktiskt kommer. När man har jobbat så nära någon under två månaders tid och kommit denne så nära så är det väldigt ledsamt när det tar slut.

Jag åkte från nattpasset och lämnade någon som var pigg, glad och leende. En timme senare var allt slut. Fick åka tillbaka och säga farväl tillsammans med de andra assistenterna, familjen och vännerna. Fint men väldigt sorgligt.

Hejdå min vän. Jag ska minnas dig.

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2012-06-14 10:20:05

Kram

Postat av: mMarie

Publicerad 2012-06-14 16:01:20

Jag beklagar.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela