emmaterese

- en dagboksblogg -

Tacksamhet!

Publicerad 2012-10-19 19:25:28 i

Idag har min underbara mamma varit här en sväng. Hon stannade hos oss några timmar efter att ha konfererat i Borgholm. Det var såååå mysigt! :). Vi var förvisso en kort sväng på köpstan där jag fick ett par amningsbh och Ufot fick några strumpor och små tossor men mest låg vi på våra sängar och bara pratade och pratade. Det var så skönt att bara vara och inte hela tiden aktivera. Hon lyssnade så tålmodigt på alla mina gravidtankar och hon hjälpte mig att lägga upp strategier inför sådant jag funderar på. Kvalitetstid. Imorgon åker hon och pappa till Grekland och jag hoppas verkligen att de ska ha det underbart på sin välförtjänta semester.

Något annat som jag är ytterst tacksam över är att vi har förmånen att få ärva/låna så många saker till vår bebis. Idag fick vi en bilbarnsstol från goda vänner i Hultsfred och det är vi så glada för! Vi har också fått en massa saker från min syster och svåger. Mamma och pappa kom bland annat med massor med lakan och kläder och vi har fått låna spjälsäng och fått massor massor med kläder från min svägerska och från svärmor. Det är så lyxigt att vara omgiven av människor som bryr sig och hjälper oss så mycket!

Det hjälper så väldigt mycket och de få saker vi faktiskt har behövt köpa har vi kunnat köpa superbilligt på Blocket.

Nu ska jag kolla om det kommit ut något nytt avsnitt av Greys Anatomy - favoritserien av dem alla! :)

Hejhejhej

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2012-10-19 20:25:19

Det var jättefhärligt att bara prata om allt och inget..
Kram

Postat av: mMarie

Publicerad 2012-10-20 06:06:29

Vi vill ju se en bild på hela dig så vi får se den underbara magen!
Vi har förresten ännu mer grejer till bäbisen nu! Mest mjuka saker som kläder och sånt.
Kram <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela