emmaterese

- en dagboksblogg -

Apr. 04, 2013

Publicerad 2013-04-04 22:04:33 i

När jag tänker tillbaka på påskhelgen så ser jag numera mest en massa små baciller som springer runt i mammas och pappas hus. Små virus som hoppar från den ena till den andra med elaka flin på läpparna. Det verkar som att de hittade till alla förutom Harry och hans kusin Hannes för alla förutom de två är nu mer eller mindre sjuka.

Jag började få ont i halsen i tisdags eftermiddag och under natten till onsdag vaknade jag med hög feber och ännu mer ont i halsen. Som mest var febern uppe i 39,6 och jag spenderade hela onsdagen sovandes i sängen. När jag vaknade i morse hade jag 38,6 i temp men febern försvann helt när jag tagit panodil och den har skönt nog inte kommit tillbaka på hela dagen. Dock har jag fortfarande enormt ont i halsen och är så hes att Harry tittar konstigt på mig när jag pratar med honom.

Nu hoppas jag att halsen blir bättre lika fort som febern försvann.

Det är väldigt skönt att Knoen visat sig vara motståndskraftig mot diverse infektioner. Hade varit jobbigt för honom att bli såhär sjuk. Mammas lilla älskling som blir fem månader om bara några dagar <3.

Bild på en något mindre KnoKno och nyförlöst mamma:


Kommentarer

Postat av: Mormor Pia

Publicerad 2013-04-05 07:22:11

Man kan verkligen undra vad det är för baciller som for runt, 6av 8 blev sjuka!
5 månader, tiden går fort. Det är på barnen man ser att man blir äldre, var det en tant som sa till mig när jag var liten, som förälder förstår jag att det handlar om att tiden blir så påtaglig tillsammans med barn, inte hade du tänkt på 5 månader på samma sätt utan Harry!
Krya på dig.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela