emmaterese

- en dagboksblogg -

Bergsbestigning

Publicerad 2008-02-05 18:10:08 i Allmänt

I lördags bestämde vi oss för att hitta på något skoj. Vi konsulterade kommunens hemsida och fann att det låg en fornborg strax utanför Vena som vi ville besöka. Sagt och gjort - vi åkte dit och den utflykten ledde till en hel del gående och bestigandet av ett helt litet berg. Det var väldigt enkelt att ta sig upp, men nervägen var betydligt svårare. Jag halkade och satte mig på rumpan både en och två gånger och vi kämpade med att komma ner ganska länge under förtjusta fnitterattacker från min sida - jag hade så roligt! När vi väl kom ner så vände vi oss om och tittade upp, detta var den syn som mötte oss:

ner

(Japp - där gick jag med stelopererade fötter och det gick hur bra som helst. Visst hade jag lite ont när jag kom hem, men det var det helt klart värt!)

Här är vi:

vi

Utsiktsbeundran:

högt

Som ni ser så var vi ganska så högt över trädtopparna och det blåste rejält när vi stod längst upp. När vi kom hem från vårt äventyr så var vi helt slut båda två. Utflykten var, trots att den var fysiskt jobbig, helt underbart mysig och vi hade det så roligt tillsammans.

Annars bestod helgen av mycket mys, som vanligt, och i måndags var vi i Västervik och hämtade mina skor på Ortopedteknik. De passar nu men skaver lite på tårna vilket betyder att jag ska åka dit nästa måndag igen och så ska de fixa till det också. Jag fick även veta att den remiss som doktorn skrev är giltig i hela fem år. Fram till slutet av 2012 så kan jag bara ringa när jag vill ha fler specialskor och jag behöver bara betala ett självkostnadspris. Jag blev väldigt glad när jag fick veta det, det kommer förhoppningsvis att underlätta väldigt mycket.

Idag, tisdag, har jag varit i målilla och jobbat. Jag har haft en klass i idrott och sedan varit på fritids. Imorgon ska jag till förskolan där jag jobbat mest. Jag fick erbjudande om fortsättning i resursteamet men valde att tacka nej och ska nu vikariera lite här och där istället.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma pia

Publicerad 2008-02-06 12:50:51

Vilken utflykt ni gjort.
Kramar

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-02-06 13:20:12

Så härligt det ser ut...

Postat av: Marie

Publicerad 2008-02-06 15:06:48

Evelina kommentar var. "Jag vill också klättra upp på det berget!" Ni kanske kan visa oss någon gång?!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela