emmaterese

- en dagboksblogg -

Högstadiekänslor, all over again...

Publicerad 2008-01-22 18:36:40 i Allmänt

Hemma efter en ganska lång, men som vanligt rolig, arbetsdag. Jag är trött men inte helt slut, jag har ont i fötterna men inte jätteont.. så min status är ganska medel sådär.

Jag pratade med min Carro igår och vi insåg efter en titt i vår respektive kalender att vi inte skulle kunna träffas innan februari. Jag jobbar på dagarna och hon har praktik på kvällarna så det går inte att tajma in någon träff innan hon slutar sin skola. Hon tar examen från undersköterskeutbilodningen om bara några veckor och det är så häftigt tycker jag! Sen är hon arbetslös och jag kanske inte har lika mycket jobb i framtiden så vi får nog tid att ses lite mer då. Jag längtar i alla fall efter det, vi har mycket att prata om, det märktes i telefonen igår.

En liten kille på jobbet frågade mig idag:

- Vill du spela boll med mig?
- Ja, men jag är inte så duktig på det. (Svarar jag)
- (Han synar mig uppifrån och ner och säger med mycket vänlig röst och med huvudet på sned) Nä fröken, jag förstår det...¨

Haha, helt klockrent! Hur som helst så spelade vi boll sen och jag vann.

Imorgon ska jag till högstadiet och ha två lektioner, först i en sjua och sen i en nia. Jag är inte ett dugg nervös inför själva lektionerna, däremot funderar jag mycket på vad jag ska ha på mig. Jag menar, det här är ju högstadiet och på högstadiet är yta allt. Om jag är för snygg så kommer de att hata mig, är jag för "ful" kommer de också att hata mig, så jag får väl vara sådär lagom snygg, men - vad innebär det? Ja, det är vad jag funderar på inför morgondagen och ska snart ta en koll i garderoben och bestämma mig för något som är lagom snyggt.

Ni får en redogörelse för vad det blev för outfit imorgon.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2008-01-23 18:16:03

Undrar hur den lilla killen tänkte, då han såg på dig att du inte var så bra på att spela boll??
Spännande eller hur?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela