emmaterese

- en dagboksblogg -

Söndag 11.16

Publicerad 2009-06-28 11:21:51 i Allmänt

Jag såg den mest underbara av saker idag när jag surfade på Aftonbladet. Det är ett fängelse på Filipinerna som har börjat använda dans som rehabilitation. Inte vilken dans som helst heller. Snälla snälla kolla på detta. Klicka på länken så öppnas det i ett eget fönster. Klippet tar några minuter men det är helt klart värt den tiden. Snälla, titta på halva i alla fall. I just det här klippet hyllar fångarna den nyligen avlidne King of pop - Michael Jackson.




Jag tycker att detta är en helt fenomenal idé. "The dancing prisoners" får genom detta inte bara en god fysisk träning utan de får träna på att samarbeta (Det är 1 500 fångar som dansar samtidigt) och de har förhoppningsvis riktigt kul. Visst, man kan argumentera och säga att de som sitter i fängelse inte ska ha kul, de ska inte göra något produktivt - de ska sitta i fängelse, helt enkelt! Men - jag tycker att detta visar att människor kan förenas kring en gemensam sak och jag hyllar den fängelsestyrelse som har fört genom detta.

Det skulle vara roligt att få veta vad ni tycker om detta. Skriv gärna en kort, eller lång för den delen, kommentar.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2009-06-28 11:43:49

Väldigt häftigt, tänk vad människor kan förenas när man jobbar åt samma håll. Bra social och samarbets träning.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela