emmaterese

- en dagboksblogg -

onsdag 4 nov. 14.18

Publicerad 2009-11-04 14:33:48 i Allmänt

Jag har haft höstlov i nästan två veckor nu. Nej, jag vet att man inte har lov officiellt när man läser på högskolan men vår lärare har haft så mycket andra undervisningstimmar så vi har bara haft två träffar på två veckor. Vilken härlig möjlighet att komma före med läsning och annat viktigt. Dock har jag knappt läst en enda rad, utan mest haft lov. Väldigt skönt faktiskt men idag när jag var tillbaka i skolan så märkte jag att jag faktiskt saknat det. Det var roligt att träffa alla i klassen och speciellt min studiegrupp. Nu drar skolan igång med full fart och de flesta föreläsningar följs av ett studiegruppsarbete. Jag gillar grupparbeten då jag tycker att man lär sig mer om man får diskutera det man just läst eller haft på föreläsningen. Vi har fått en ny klasskamrat också. En kille som går gymnasiet men som ska ha praktik som student hos oss i tio veckor. Jag tycker att det var en mycket spännande idé att ha praktik som student istället för att ha praktik inom ett visst yrke. På det här sättet får man ju veta om högskolestudier är något för en eller inte. Bra idé och trevligt initiativ tycker jag :).

Min rygg är äntligen mycket bättre! Den strulade massor i helgen när vi var i Hultsfred men det berodde troligen på att jag sov i en säng som är mycket hårdare än vad jag är van vid. Nu gör det inte alls så ont längre och jag kan röra mig mer och till och med böja mig ner och plocka upp saker som ligger på golvet. Skönt. Och ju mer man rör sig desto fortare blir ryggen bättre också.

Föreläsningen idag handlade om perception, och då främst visuell perception. Mycket spännande och roligt. Vår lärare gav oss en massa visuella tester med olika synvillor och test och vi hade mycket roligt när vi försökte klura ut alla de olika små uppgifterna. Imorgon ska vi prata om bland annat uppmärksamhet.

Det snöade och blåste järnet när jag åkte till skolan idag. Idag var jag ännu mer tacksam än vanligt att jag hade en bil att åka i istället för att behöva cykla. Det blåste så mycket att jag var tvungen att gasa lite extra för att komma fram. Eller, kanske inte, men det kändes så!

Ikväll är det alla mina favoritprogram på tv: Bonde söker fru, Grey´s anatomy och Sjön suger. Skoj

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-11-04 14:48:39

Skönt att ryggen är bättre!

Kram

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2009-11-04 19:12:45

jag håller med Marie! Skönt att ryggen är bättre. Det har snöat och blåst här också, det känns som alldeles för tidigt.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela