emmaterese

- en dagboksblogg -

18 dec. 19.22

Publicerad 2010-12-18 19:28:02 i Allmänt

Idag har vi inget vatten. Det har ingen i Kalmar kommun eftersom en huvudvattenledning har gått sönder. Enligt Kalmar kommuns hemsida är nu läckan lagad men vattnet kommer att dröja. De tipsar om att vi kan ta in snö och smälta och använda att spola med på toaletten. We're way ahead of them...

Vi har tagit in snö som vi smälter i kroppkakegrytan på spisen. Sen häller vi det i toan och hoppas att de ansamlade avskrädena ska åka ner. Ibland gör de det, ibland inte, det är lite gamble och lite spännande. Det är också spännande att se vad man får med sig in med snön som vi smälter. Oftast är det lite småstenar och några barr men förut fick vi med oss en stelfrusen bajskorv också. Vi hoppas innerligt på att det var en hunds en gång i tiden. Men den fick inte smälta i grytan, den fick åka flygskjuts från balkongen. Hoppas att det inte stod någon där nere.

Nu har vi ett gäng scones i ugnen, det var vad vår fantasi räckte till när det kom till att laga mat utan vatten. Men humöret håller vi på topp.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-12-18 19:56:29

Bra att ni håller humöret uppe!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela