emmaterese

- en dagboksblogg -

onsdag 10 feb. 14.58

Publicerad 2010-02-10 15:07:26 i Allmänt

Jag blev opererad igår. Eva och Marie hade helt rätt, det var ett rätt rejält stort navelbråck som hade uppkommit efter min galloperation för 1,5 år sedan. (Så egentligen var det ett ärrbråck, men eftersom det satt i navlen så kallar man det för navelbråck.) Operationen gick bra och jag fick åka hem i morse. Förutom att jag just nu sitter vid datorn så ligger jag mest i soffan och piper gnälligt varje gång jag rör mig. De opererade mig med ryggmärgsbedövning, så att jag inte skulle behöva sövas, men jag fick en massa gosiga saker i min infart så jag sov så gott genom hela operationen i alla fall, väldigt smidigt men lite läskigt att inte känna sina ben.

Det blev så dumt när jag fick veta att jag skulle opereras, för då var jag i Oskarshamn. Jag fick så sjukt ont när jag var där i måndags och var tvungen att gå in till deras akut. Där träffade jag en kirurg som skickade mig i taxi till Kalmar där de gjorde operationen sen. Bilen fick jag lämna i Ohamn så därför blev maken och svärmor tvungna att åka upp dit och hämta bilen igår. För att jag inte skulle få en massa parkeringsböter så fick en av sjuksköterskorna i Ohamn ringa till Securitas och rapportera in registreringsnumret. Nyckeln hade ju jag, så den fick jag lämna i receptionen på akuten här i Kalmar så att maken kunde hämta den och min jacka hade jag glömt i bilen i Ohamn - det det blev en jädrans röra.

Efter en natt på akutens intagningsvadelning blev jag snabbt körd till operation morgonen efter och så var vi i början av blogginlägget igen.

Allt har gått bra och nu ska jag bara läka ihop igen.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-02-10 16:21:37

Kramar och blommor till dig!

Postat av: Targar

Publicerad 2010-02-10 16:30:23

Bra att det inte var något värre

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2010-02-10 18:05:13

Ta nu hand om dig ordentligt medan såret läker.

Kram

Postat av: Johanna Roos

Publicerad 2010-02-10 20:33:03

Krya på dig" kramar till dig!

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-10 21:53:38

Krya på dig! Kram.

Postat av: Ringan

Publicerad 2010-02-10 23:25:50

Krya på dig :)

Postat av: Eva

Publicerad 2010-02-11 14:23:56

Ta det lugnt nu! Men skönt att det är över och att du fixade problemet!! STOR kraaam till dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela