emmaterese

- en dagboksblogg -

6 mars. 22.34

Publicerad 2010-03-06 22:41:34 i Allmänt

Nä fy vad tråkigt att Pernilla Wahlgren och Jessica Andersson gick vidare till final i melodifestivalen!

Jag brukar inte gilla melodifestivalen utan ser det mer som ett nödvändigt ont på tv varje år, men detta år så har jag faktiskt tyckt att det har varit riktigt roligt. Anledningen till detta är att det har varit så många nya förmågor som har kommit fram och blivit skickade direkt till finalen och de gamla schlagerrävarna har fått ta ett steg tillbaka. Dagens deltävling var definitivt ett bakslag.

Jag hejjade på Crucified Barbara och Orsa Spelmän, de sistnämndas låt var helt fantastiskt även om Calle M inte sjöng den speciellt bra. Jag tror att med en annan sångare så hade den låten kunnat ta hem hela klabbet. Kanske i Oslo också.

Nåja, bara en lördag kvar av melodifestivalen för detta år och jag är nyfiken på om Sylvester Stallone verkligen kommer att figurera i programmet.

Nu kollar vi på "Elizabeth - the golden ages" och snart ska vi sova. Maken är trött efter dagens tatuerande. Hans nya tatuering är verkligen snygg och det kommer att bli super när hela armen är färdig. Han ska fixa färdigt denna delen imorgon och då ska jag också följa med och förhoppningsvis få mina små stjärnor kring mitt feministmärke ifyllda.

Kan kanske lägga in en bild imorgon, om ni vill se?.

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2010-03-07 09:24:33

Japp det vill jag.

Kram

Postat av: matilda

Publicerad 2010-03-07 13:16:50

jag vill se jag vill se ! :D

Postat av: Cornelia

Publicerad 2010-03-07 13:17:21

Jaaa!! Vill mer än gärna se :D Och jag håller med dig om melodifestivalen.. Väldigt tråkiga val som gick vidare igår..

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-03-08 10:09:29

Håller med dig om Orsa Spelmän, synd att de åkte ut. Varför har de inte en annan sångare till den fantastiska låten. Och hur kom Jessica Andersson vidare, var inte det världens tråkigaste låt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela