emmaterese

- en dagboksblogg -

30 maj. 16.17

Publicerad 2010-05-30 16:24:11 i Allmänt

Det gick jättebra att jobba! Det var, som sagt, mycket behagligt och jag behövde inte belasta fötterna särskilt mycket.

När jobbet var slut så var det ju flyttning för hela slanten. Inte för att jag egentligen gjorde så mycket, det var mest andra som bar och slet men jag hjälpte till med det jag kunde. Mamma och jag var en sväg på IKEA också (givetvis, ingen flytt utan några nya saker från Ingvars imperium) där vi handlae lite grejer till vår fina balkong och lite till köket. Mamma - du glömde dina servetter här!

När all flytthjälp hade åkt hemåt vid femtiden igår så blev jag och maken kvar själva. Vi jobbade på i några timmar till och sen såg vi på ESC, och hjälp vad vi skrattade! Vi skrattade speciellt åt Spaniens bidrag.. och Serbiens.. Vi undrade också hur mycket Vitryssland fått pröjsa Robert Wells för att han skulle spela den superdåliga låten. Mycket roligt!

Idag har vi packat upp och packat upp. Det börjar ta sig nu och vardagsrummet är helt fitt från katronger och kassar. Annat kan man ju säga om resten av lägenheten, men ändå. Det är synd att vi inte har fått något förråd i källaren ännu då väldigt mycket av det som bara ligger och skräpar här nu ska ner där. Jag ska ringa bostadsbolaget imorgon och fråga om de har hittat något åt oss än, det ingår ju faktiskt i hyran och vi vill inte ha en massa kartonger här som bara står. Vi har, som ni märker, monterat upp datorn och ställt upp alla filmer i hyllorna. Vi har ställt in det mesta i köket även om det är rätt rörigt där ännu, men det beror på att vårt städskåp bara har en enda hylla och att vi då inte vet vart vi ska göra av alla städgrejer.

Det som återstår idag är att montera ihop vår nya fåtölj som vi köpte istället för schäslongen och röja upp lite i köket.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela