emmaterese

- en dagboksblogg -

22 okt. 12.01

Publicerad 2010-10-22 12:11:58 i Allmänt

Då var det fredag, igen. Det är lite tråkigt att man inte njuter av helgen på samma sätt när man pluggar hemifrån. Å andra sidan slipper man söndagsångesten över att det är måndag imorgon och att man måste gå upp tidigt igen. Så det väger upp det hela.

Imorgon ska vi över till Ö'n och äta svärmors mumsiga kroppkakor. Jag vet inte riktigt hur det kommer bli att äta kroppkakor för mig efter operationen. Jag har ätit köpta kroppkakor tidigare men hemmagjorda är ju lite mer rejäla. Jag får äta försiktigt så går det nog bra.

Nu har maken, äntligen, skaffat sig ett konto på facebook. Han började känna att alla hans kompisar slutat vara inne på msn och att han behövde vara medlem på facebook för att ha en chans att få prata med dem ibland. Jag tycker att det är skojigt att han är där nu därför att det innebär att jag äntligen kan få skriva vem jag är gift med på min profil :).

Vi tog fram köksassistenten tidigare och slängde ihop en pizzasallad. Det är så himla gott med kål och ikväll ska jag mumsa vitkålssallad till kvällsmat. Den ska stå i några timmar och safta till sig först bara. Vi ska även äta helt sanslös god mat idag! I detta nu står maken i köket och slänger ihop en nudelwok med fläsk, paprika, vitkål och annat gott. Ikväll ska vi äta min favoritmat för tillfället - helgrillad fläskfilé med ugnspotatis, sallad och vitlöks-fraiche. MUMS! Mat är så gott... jag gillar mat...

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela