emmaterese

- en dagboksblogg -

1 feb. 13.15

Publicerad 2011-02-01 13:23:39 i Allmänt

Jag kollar på Oprah där det är med ett par som sedan åtta år har separata sovrum (De har varit gifta i nio år). De hävdar att de är mycket lyckliga tillsammans och att det hela handlar om att de vill sova skönt. Jag har ingen anledning att tvivla på deras lycka och det är väl skönt att de båda vill samma sak.

Jag vill inte ha ett eget sovrum, jag vill sova tillsammans med min man. Efter våra år ihop har jag vant mig vid hans snarkningar och han har vant sig vid mina otaliga toalettbesök. Jag skulle dock inte vilja gå tillbaka till att dela på en 120cm-säng utan jag är nöjd med att vi har en 90cm-säng var.

Men - det finns ett rum som jag gärna hade haft ett helt eget av. När maken och jag kollar på husannonser på hemnet är det alltid ett krav att det finns flera av detta speciella rum i husen. Vilket rum? Toaletten!

Tänk att ha ett helt eget badrum med bara dina grejer och som bara du använder och som aldrig luktar av någon annans avföring. Att slippa trängas med någon annans grejer och att bara ha sina egna flaskor i duschen och sina egna grejer i badrumsskåpet. Jag vet att maken inte heller skulle ha något emot att ha en egen toalett där ingen stör honom. Så, det är ett starkt önskemål när vi ska köpa hus någon gång i framtiden. Helst ska det finnas tre stycken så eventuella gäster och vår avkomma kan använda den tredje. Mammas badrum är off limits :).

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela