emmaterese

- en dagboksblogg -

.. kanske när jag köper hem kanelbullar

Publicerad 2011-02-08 21:59:42 i Allmänt

När jag var yngre älskade jag en speciell sång från musikalen Miss Saigon. Det var framför allt en viss strof som vann mitt hjärta och jag tyckte att det var det finaste jag någonsin hade hört. Sången är en duett som sjungs av en vietnamesisk kvinna och en amerikansk soldat. Strofen jag blev förälskad i är:

Hon : Dreams were all I ever knew
Han : Dreams, you won't need when I'm through

Nu tycker jag att det är bland det mest slemmiga jag någonsin hört. Tänk vad ens syn på romantik kan förändras. Romantik för mig nu är, till exempel, att komma hem och se att maken bäddat sängen. Då blir jag glad eftersom jag vet att han bäddat bara för min skull. Jag tycker om att ha det bäddat och fint medans det inte är lika viktigt för honom. Jag undrar om det är något som jag gör som han upplever som romantiskt..

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela