emmaterese

- en dagboksblogg -

.. och man blir definitivt inte David Bowie

Publicerad 2011-02-15 13:40:13 i Allmänt

Mamma undrade om jag blev magsjuk av att äta en vecka gammal tacoköttfärs men nej, jag mådde finfint :). Jag tror att alla de där onyttiga kryddorna och konserveringsmedel gjorde så att köttet höll sig rätt bra. Men sedan slängde jag det sista. Någon måtta får det vara ;).

Melodifestivalen i lördags. Mmm. Vi kan nog alla konstatera att Peter Stormare inte hade fått tillbaka sin själ men det är verkligen inte det värsta. Vad är då det värsta, undrar ni. Jo, det ska jag berätta för er. Det värsta är att svt lät Christer Sjögren göra dansband av David Bowie. Jag är ett stort Bowie-fan och har sett honom i Globen och för svt att tycka att det är okej att slakta en av hans bästa låtar är en ren förolämpning. Var inte hela grejen med inslaget att man skulle förvandla artisten och inte låten? Att dansbands-Christer skulle bli glammig och göra Life on Mars som Bowie skulle ha gjort den? Bara för att man målar en blixt på kinden blir man inte glammig...

Hörs

(Om det inte hade varit för det här så hade jag aldrig förlåtit Christer, men nu är hans insats för mänskligheten alldeles för stor för att man ska kunna vara arg på honom.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela