emmaterese

- en dagboksblogg -

.. sån't händer ju ibland ;)

Publicerad 2011-02-23 14:54:26 i Allmänt

Ibland blir jag irriterad när jag går in på någon av mina favoritbloggar och bloggaren i fråga inte har uppdaterat sin blogg på någon dag eller två. Jag blir irriterad och tycker att den personen borde prioritera att skriva långa inlägg till sin blogg istället för vad hen nu har för sig.

Men - bara för att man har en blogg betyder det inte att andra personer kan kräva att man ska uppdatera. Vi blir bortskämda med en direkt insikt in i någon annans liv men det är faktiskt ett privilegium som man inte får ta för givet som läsare. Jag känner igen det själv också, hur folk börjar fråga, på facebook till exempel, om jag inte uppdaterat bloggen på några dagar. Kul att folk gillar min blogg men det är lite tråkigt att känna pressen att jag måste uppdatera flera gånger varje dag.

Därför har jag bestämt mig för att försöka sluta att bli irriterad när folk inte uppdaterar sina bloggar och istället bli glad när de gör det.

Jag drömde om marabou-choklad inatt. När jag vaknade var jag så in i gatan sugen på en schweizernöt (stavning?). Suget håller i sig och jag vet att vi behöver köpa disktrasor, smörgåsgurka och leverpastej. Det ger mig en anledning att åka bort till affären, och väl där kanske någon tvingar mig att köpa en chokladkaka...

Hörs

Kommentarer

Postat av: Sandra Ö

Publicerad 2011-02-28 07:45:49

hihi ang. chokladen... minns när vi blev sådär hopplöst sugna på godis eller delicatoboll att vi trampade iväg till Preem, någon gång tom när vi lagt oss :) Det va så roligt hos dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela