emmaterese

- en dagboksblogg -

10 jan. 18.23

Publicerad 2011-01-10 18:32:47 i Allmänt

Jag vet, jag vet, jag vet.. Jag har varit skitdålig på att blogga nu igen. Suck på mig och mitt innehållslösa liv :P.

För det har verkligen varit rätt innehållslöst den senaste veckan. Jag har haft lite egengivit jullov men har nu kommit igång med skolan igen, vilket känns rätt bra ändå.

Men - idag hände det något som verkligen är värt att notera:

Maken blev morbror i eftermiddags!
Stort grattis till mamma, mormor, morfar moster och morbror!

Jag längtar efter att få se det lilla underverket som verkligen inte ville komma ut, bebisen hade det nog alldeles för bra där inne!


Man får verkligen energi av goda nyheter. Sedan vi fick veta att bebisen kommit ut så har jag gjort en massa hushållssysslor med ett stort leende på läpparna. Jag har plockat upp alla kläder jag envisas med att lägga på nyrån i sovrummet, jag har bäddat rent, jag har diskat, jag har dammat och jag har plockat undan lite saker som inte låg där de borde. Så nu har vi inte bara en ny familjemedlem utan också en fint hem. (Nu brukar jag i och för sig städa ganska ofta men sällan med så mycket glädje som idag.)

Jag ska försöka bättra mig på bloggfronten.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela