emmaterese

- en dagboksblogg -

17 jan. 12.23

Publicerad 2011-01-17 12:38:00 i Allmänt

Inatt avgjordes Golden Globe-galan i det stora landet på andra sidan Atlanten. Bland annat fick den danska filmen Hämnden pris för bästa icke engelsktaliga film, vilket måste sägas är roligt för Susanne Bier och danskarna. Jag kan inte säga så mycket om de övriga prisernan då jag inte sett så många av de övriga filmerna men en av dem har jag sett och jag ställer mig lite tveksam till priset den fick. Filmen jag pratar om heter The kids are all right och fick pris för bästa komedi. Komedi? När jag såg den i förra veckan så skrattade jag inte en enda gång, jag blev mer nedstämd och låg, som man blir av ett ledsamt drama. Filmen är bra skriven och mycket välspelad, men en komedi? Nej, inte i min bok.

Annars så har jag skrivit tenta, intervjurapport samt portfoliouppgift de senaste dagarna, därav den dåliga uppdateringen på bloggen. Nu är allt färdigt och inskickat och idag börjar en ny kurs vilket könns roligt. Nu är pedagogik A klart, förutsatt att jag blir godkänd på allt, och pedagogik B börjar.

I lördags var vi över en stund på Ö'n och hälsade på makens helt nykläckta systerdotter. Hon är så himla söt och hon var så pigg och vaken under nästan hela stunden vi var där! Superduperfin liten tjej som jag längtar efter att få träffa snart igen. Det är så roligt att så små barn kan ha så mycket personlighet :).

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela