emmaterese

- en dagboksblogg -

... har ni väl mitt nummer?

Publicerad 2011-09-30 20:37:14 i Allmänt

Är helt slut ikväll. Vi har varit i Hultsfred och vänt för att sedan handla en soffa hemma i Kalmar. Imorgon kommer de och köper vår gamla. Som egentligen är den nya om man sätter den i relation till vår nya, alltså den gamla. Den nygamla. Fast vår gammelnya soffa kommer ju att bli deras nygamla. Ehm.. ja, eller något sådant.

Jag har ont i ryggen efter min långa cykeltur igår och har mensvärk. Jag sitter i vår nya (gamla) soffa och kollar med ett halvt öga på Idol. Imorgon är jag ledig men då måste jag åka en sväng in till stan i alla fall. Måste till apoteket, har äntligen orkat ringa vårdcentralen och bett om nya recept på min mensmedicin, synd bara att jag inte kom ihåg att hämta den idag.

Nu kommer säkert någon att vilja att jag ska lägga in en bild på den nygamla soffan som vi köpte idag. Ja, kanske sen. Imorgon eller så. Den är rätt ful så frågan är om jag ens vill visa upp den. Den var dock jädrans billig, och det gillar vi. Vi är lite snåla på det sättet :).

Nu har jag suttit och blängt på vår tv-möbel i flera dagar och har bistert fått inse att dammet inte kommer att försvinna av sig självt. Fasiken också. Kommer någon på ett sätt att få dammet att försvinna av sig självt så...

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-10-01 07:19:29

Jag tar gärna del av tipsen. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela