emmaterese

- en dagboksblogg -

... kvällens avsnitt.

Publicerad 2011-09-28 19:48:23 i Allmänt

Känner mig väldigt oinspirerad till att blogga just nu. Men - minst ett inlägg om dagen ska det ju vara så det är bara att försöka knappa ihop något :).

Imorgon börjar jag jobba 08.00 och går hem 21.30. Det ska bli skoj! Det har dock varit väldigt skönt att ha varit hemma och ledig i två dagar nu. Jag har mest vilat. Idag har jag också tvättat några maskiner tvätt och vi har fixat med räkningarna och varit och storhandlat, men det är inga jobbiga grejer, mest roligt och skönt att få det gjort.

Vi måste dammsuga vår soffa också. På lördag kommer det folk och hämtar den. Vi behövde inte tvätta klädseln, sa de, för de ska i alla fall köpa en ny, vit sådan så att den matchar den soffa de redan har. Tackfördet, sa vi :).

Jag ser väldigt mycket fram emot fredag då vi ska åka på en roadtrip hem till Hultsfred och kolla på nygamla möbler. Kärra och allt kommer vi att ha med oss så vi är väl förberedda om vi hittar mycket fint! Stora svägerskan och bebisen ska också med och vi kommer nog ha det supermysigt! Det är lite synd bara att vi inte får pengarna för soffan förrän på lördag, men vi får "låna" av oss själva så länge.

Ikväll är det andra avsnittet av svt's nya drama/kriminalserie Bron. Jag och maken tyckte att det första avsnittet var över all förväntan och vi ser fram emot...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela