emmaterese

- en dagboksblogg -

Förtydligande

Publicerad 2012-11-07 07:11:43 i

Insåg just att jag gjorde något på min blogg som jag tycker är så tråkigt när andra gör på sina. Säger a men inte b. Det är klart att ni undrar vad som händer och lite mer kan jag absolut berätta för er.

Ni vet ju att Ufot varit lite liten. Liten, men inom sin egen kurva - som det så fint heter. I måndags såg läkaren att vår lilla bebis mår bra, det är en pigg och en till synes helt frisk liten krabat men, nu har han slutat att växa. Det innebär att han behöver få komma ut och få näring genom bröstmjölk/ersättning så att han kan få en chans att tjocka på sig. Det är ingen akut fara, då hade de plockat ut Ufot redan i måndags, utan det går bra att vänta till nästa vecka innan man sätter igång mig. Så, det är därför det blir induktion.

Leena undrade också vilken slags induktion det blir och i måndags sa läkaren att de ska börja med att sätta en ballongkateter. Min livmodertapp är utplånad till 50% så det är ett bra utgångsläge för kateter. Vi ska in till specmödravården imorgon igen för att kolla att allt fortfarande ser bra ut och då kommer vi att träffa vår läkare och få mer information. Spännande!

Igår började jag packa bb-väskan och så har jag tvättat undan precis all tvätt. Kan inte skjuta upp saker längre nu.. :).

Vi hörs imorgon

Kommentarer

Postat av: Dragana

Publicerad 2012-11-07 09:03:55

Va roligt Emma snart har du ditt lilla "Ufo", lycka till när det är dags!!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela