emmaterese

- en dagboksblogg -

Nov. 22, 2012

Publicerad 2012-11-22 06:59:16 i

Klockan är 06.45 på torsdag morgon och Harry har sovit i sin säng för andra hela natten. Vi kan knappt tro det! Han är så duktig och verkar sova betydligt bättre när han får ligga ifred istället för när vi skulle ha honom mellan oss. Han vaknar ganska exakt var fjärde timme för mat och inatt har vi alla sovit i åtta timmar inkl matpauser och små justeringar av napp. Jag och maken ligger närmast spjälsängen i skift och har varsin fyratimmarsperiod. Hade varit guld om detta kunde funka i några nätter till men det tar vi inte för givet ;). Alla timmars sömn är dyrbara.

I eftermiddag kommer det en sköterska (barnmorska?) från BVC hit och ska väga Harry och prata med oss. Jag har hört att de som jobbar på BVC här i byn är riktiga amnings"fascister" och jag vet mammor som blivit riktigt ledsna när de ifrågasatts om amning. Jag ammar ju inte och fick tabletter på bb som stannade av all mjölkproduktion så mig kan de ju i inte "tala tillrätta" i den frågan men om, OM, hon börjar prata om det så jag känner mig dömd så tänker jag fräsa ifrån. Så det så.

Jag märker att både jag och Knoen har ett mycket större behov av att vara nära varandra när han sover i sin egen säng. Nu måste vi sköta anknytningen på dagen och igår strosade vi runt i pyjamas hela dan och myste och myste. Det känns väldigt viktigt.

Jag tror också att jag ska ta ut min lilla älskling på en promenad idag. Om det inte är för kallt och blåser för mycket, vill säga. Det är bra att jag promenerar för min ryggs skull.

Nu ska jag gå upp och sätta på lite kaffe och sen ta och duscha innan Knoen vill gå upp :).

Bild från igårkväll när vi kollade på Bonde söker fru:

Kommentarer

Postat av: Mormor Pia

Publicerad 2012-11-22 15:28:23

Det är nog programmets yngste tittare:)
Och du ska absolut inte låta några bhv sköterskor sätta sig på dig.
Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2012-11-22 20:52:35

Grattis till sötnosen. Jag har inte ammat varken M eller H och det var inga problem hos min bvc sköterska så jag hoppas inte din är det heller. Jobbigt om de är tjatiga.

Linda

Postat av: Nina

Publicerad 2012-11-22 23:04:14

Tips för anknytning är ju bärsjal.
Då kan ni gosa hela tiden samtidigt som du kan göra lite annat :)

Postat av: Nina

Publicerad 2012-11-22 23:05:23

Ps, sööööt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela