emmaterese

- en dagboksblogg -

Nov. 26, 2012

Publicerad 2012-11-26 19:51:01 i

Den här eftermiddagen har varit direkt vidrig. Jag har haft huvudvärken från helvetet och känt att jag inte kunnat ta hand om min son. Tack och lov för min underbara man och att vi är två om det här ansvaret. Jag har haft så ont att jag kräkts. Nu har den mesta värken släppt och det är SÅ skönt. Nu hoppas jag bara på att den inte kommer tillbaka.

När vi åkte hem från BB fick vi ett matschema över hur mycket och hur ofta Harry skulle äta. Som de nya föräldrar vi är så ville vi givetvis följa detta schema till punkt och pricka - vi ville ju göra "rätt". Därför blev det klurigt när Harry visade sig ha andra matbehov än vad som stod på schemat. Han ville äta oftare och mindre mängd varje gång och vi stretade emot. Vi försökte dryga ut på stunderna mellan måltiderna och när han åt så fick vi trycka i honom flaskan så att han fick i sig allt. Men igår insåg vi hur dumt det var att försöka få en tvåveckors bebis att anpassa sig efter ett standardschema. Vi insåg att det självklart var vi som måste anpassa oss efter honom och hans behov. Så nu får han mindre mängd mat men han får äta oftare - precis som han vill. Han får i sig samma mängd per dygn men han är mycket mer nöjd mellan måltiderna :). Vi är rätt säkra på att han får i sig det han behöver då han har fått en liten dubbelhaka och rundare kinder :). Han blir bara sötare och sötare.. Mammas lilla Knoe <3.

Imorgon eftermiddag ska jag och Harry till barnhälsovården för att väga och mäta och det ska bli spännande. Sist vi vägde honom så hade han gått upp 220 gram på fyra dagar.

En liten bild ska vi väl också kunna bjuda på :).

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-11-26 23:07:37

Aj, låter som migrän?
Inhandla migräntabletter så du har om den kommer tillbaka!
Fri matning låter bra tycker jag.

Postat av: Nina

Publicerad 2012-11-26 23:08:09

Ps, sööööt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela