emmaterese

- en dagboksblogg -

En pigg liten rackare

Publicerad 2012-10-11 20:57:00 i Allmänt

Idag har vi varit och kikat på vårt lilla Ufo igen :). Vi fick ett extra ultraljud, ett så kallat tillväxtultraljud då min mage är rätt liten för den vecka jag är i (33+3). Älsklingen i magen mådde/mår dock jättebra och även om han troligen inte kommer att vara någon gödkyckling när han kommer ut direkt, och att han är lite mindre än förväntat, så ligger hans storlek inom det normala. Så skönt!

All personal (barnmorskor, sköterskor, läkare, ultraljudstekniker m fl) kommenterar alltid att det är en livlig liten rackare jag har där inne. Så trots att han är några procent liten så är han pigg och vääääldigt aktiv, säger de. Det är rätt konstigt med tanke på att båda hans föräldrar är lite åt det... ehm... bekväma (lata) hållet. Svärmor tror att det kommer ut en liten idrottare och gärna för mig :).

Just nu kollar jag på Masterchef USA och sedan ska jag sova. Jag ska sova järnet och imorgon har jag planerat en rejäl sovmorgon. Maken är så duktig och går upp tidigt alla veckans dagar numera sedan han började skolan. Även de dagar han har självstudier eller är ledig så är han uppe med sitt kaffe innan klockan åtta. Jag är imponerad över att det tog honom en dag att ställa om kroppen till detta. Kanske är det detta som kallas motivation.

Annars har jag kräkts väldigt lite denna vecka (inget kräks på tre dagar!) och jag har en, kanske naiv sådan, förhoppning att det ska vara färdigkräkts nu. Håll alla tummar och tår för min skull så är ni snälla.

Det känns som att detta blev ett rörigt inlägg med en del konstiga bisatser och parenteser men jag skyller på att jag är så rackarns trött. Så nu blir det snark för hela slanten, hela natten, hela morgonen och halva förmiddagen ;).

Hejhej







Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2012-10-11 21:28:58

Skönt att veta att den lilla i magen verkar må bra.
Hoppas verkligen att illamåendet har gått över så att du kan slippa kräkas de sista veckorna.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela