emmaterese

- en dagboksblogg -

Galna matkombinationer

Publicerad 2012-10-05 13:05:13 i Allmänt

Efter att ha kräkts upp mer eller mindre allt jag försökt stoppa i mig under veckans tre första dagar så kunde jag igår börja äta igen. Illamåendet kom och gick och under de stunder det var borta så kunde jag äta - och det var underbart! Jag åt köttsoppa med en hel avocado till frukost, pepparkakor med hamburgare och pommes till lunch och ännu mer pepparkakor med tortellinis med smör på till middag. Mellan dessa något udda sammansatta måltider så låg jag i sängen och kände hur jag fick energin tillbaka, lite i taget. Så skönt. På kvällen orkade jag till och med ta mig en dusch och lyckades göra så utan att få svimkänslor av utmattning.

Idag fortsätter jag ätandet men tar det lugnt och försiktigt. Har fått veta att de har börjat sälja satsumas på Kvantum nu så när maken och jag ska iväg sen så ska jag gå in och köpa mig en stooor påse sådana :). Mums! Varje år blir jag som besatt när de börjar säljas och i år kommer troligen inte att bli ett undantag. Barnmorskan säger att jag ska äta allt som jag är sugen på.. hehe.. challenge accepted!

Vi ska hem till svärföräldrarna och grilla hamburgare sen, det ska bli trivsamt som vanligt. Jag hoppas på att kunna äta utan illamående då också.

På söndag ska vi hem till goda vänner och umgås lite. Det var alldeles för länge sedan så jag har beställt att illamåendet ska hålla sig borta hela söndagen :)

Tjingtjong

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2012-10-05 15:07:02

Jag håller verkligen tummarna för dig. Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela