emmaterese

- en dagboksblogg -

Lycklig lycklig lycklig

Publicerad 2008-04-06 21:54:48 i Allmänt

Japp, jag är så oerhört lycklig! Om man bortser från att mitt jobb som elrådgivare inte alltid är det mest roliga så är mitt liv helt underbart just nu. Jag älskar vår nya lägenhet, och jag älskar ännu mer det faktum att vi nu är sambos på riktigt. Jobbet börjar jag för övrigt komma in i mer och mer och idag fick jag mitt egna skrivbord och min egen dator - känns mycket bra att ha en fast arbetsplats! Tidigare så fick jag sitta där det var ledigt men då jag jobbar varje dag så tyckte mina chefer att jag skulle få en egen arbetsstation.

Jag har en förhårdnad på foten som under fredagen började göra så ohyggligt ont att jag inte kunde gå ordentligt. Efter ett besök på apoteket fick jag veta att det förmodligen är en liktorn som sitter under förhårdnaden och att det är den som gör så rackarns ont. Jag fick speciella plåster och efter att ha badat fötterna och satt på ett av plåstren så känns det mycket bättre. Skönt det, i fredags hade jag så ont att jag hade planer på att uppsöka akuten. Det brände som eld i foten när jag försökte stå på den och om jag satte ner den för hårt så skrek jag rakt ut av smärta. Nu kan jag dock gå som vanligt och det ömmar bara lite ibland. Förhårdnaden är en belastningsskada då jag går snett med fötterna efter alla operationer. Jag var för övrigt hos ortopedteknik i tisdags också. De fina vårskorna jag hade beställt passade inte mitt fotfel, så jag ska nu få ett par skor i pensionärsmodell, men - funktion före form... tyvärr.

Nu ska jag sätta mig i soffan med ett glas rött, lyssna på opera, lösa korsord och snart kommer han hem från rollspelet. Då ska vi mysa... det är min absoluta favorithobby i hela världen... :)

Hörs

Kommentarer

Postat av: Elna

Publicerad 2008-04-07 19:04:13

Vad roligt att höra att allt är bra :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-04-08 20:33:50

Tycker också om att läsa att det är bra med dig. Hoppas det löser sig med foten också. Kram.

Postat av: Gina

Publicerad 2008-04-09 17:14:41

du ger mig alltid ett stort STORT leende på läpparna. fortsätt leva och frodas och göra mig glad. pussosnusk

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela