emmaterese

- en dagboksblogg -

Jag längtar..

Publicerad 2008-02-26 20:17:33 i Allmänt

... så otroligt mycket efter att flytta till Kalmar och ihop med honom. Han var på visning idag av en fin trea och den hoppas vi verkligen på. Bostadsläget i Kalmar är inte det bästa och det känns som att om han inte hade varit medlem på flera bostadssidor i runt ett år så hade vi inte haft en chans. Alla erbjudanden om visningar som vi fått har grundats på att han varit medlem och stått i kö i X antal månader. På torsdag ska han på en ytterligare visning av en tvåa som ligger mer centralt. Trean han tittade på idag ligger ca tio minuter med cykel från stan och skolan, vilket känns helt okej i avstånd. Precis utanför lägenheten finns det busshållplatser åt båda hållen vilket är skönt de dagar det inte är cykelväder. Jag hade helst flyttat in igår.

Jag längtar också till fredag då min syster och mina fina syskonbarn kommer hit och hälsar på över helgen. Jag längtar efter dem så mycket eftersom jag inte träffat dem sedan jul och på bilderna syrran postar på sin blogg så ser jag hur de små växer så det knakar. Lilla Hannes är ingen liten bebis längre utan han börjar bli en riktigt stor kille, och tänk att Evelina fyller fyra år i sommar. Det är inte klokt. Sedan kommer ju han också på fredag, det gör ju inte direkt att jag längtar mindre efter helgen.

Var i Västervik på ortopedteknik idag och min tekniker Brano fixade med mina skor. Jag beställde ett par skor till våren också och jag tycker att det känns lyxigt att få specialgjorda skor för bara 800 kronor paret. Brano är väldigt trevlig precis som Carina i receptionen. Jag blir väldigt väl bemött  där vilket gör att jag gärna rekommenderar dem till andra, de är så kunniga och professionella och även om det krävs lite justeringar av inläggen så till en början så är jag säker på att det är värt det i slutändan.

Imorgon och på torsdag har jag jobb inbokat, men bara tre timmar/dag. Även om det inte är mycket så känns det ganska bra att börja så efter min sjukdomsperiod. Nästa vecka är jag bokad måndag-tisdag på heltid på fritids. Hoppas att jag får vara frisk bara.

Ikväll är det House, jippi!

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-02-27 14:23:14

Vi ses snart!
Evelina vill sova i vardagsrummet!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela