emmaterese

- en dagboksblogg -

Urulogbesök

Publicerad 2008-02-14 20:30:58 i Allmänt

Var i Oskarshamn idag, hos urulogen. Jag har ju alltid alltid kissat ofta och den senare tiden har jag blivit så sjukt less på detta eviga springande på toa (ca 26 ggr/dygn) och för några månader sedan sökte jag läkare för det. Jag fick en remiss till urulogen och idag var jag alltså där. Träffade en mycket sympatisk läkare som verkligen tog mina bekymmer på allvar. Jag hade fått fylla i en lista under två dygn på hur ofta och hur mycket jag kissat och när läkaren analyserade denna lista så berättade han att mitt problem är väldigt extremt. Han gjorde en ultraljudsundersökning av urinblåsan och sen fick jag ett recept på en tablett som förhoppningsvis ska stilla en, så kallad, överaktiv blåsa, vilket jag då har. Om ungefär två veckor ska jag tillbaka för att göra en cystoskopi (undersökning av urinblåsan då man för in en liten kamera genom urinröret) och utvärdera hur och om medicinen fungerar. Det tråkiga med den här medicinen är att den har vissa biverkningar och det är inte alltid att den fungerar optimalt. Man kan bland annat bli yr i huvudet och dåsig av den, man kan få synrubbningar och känna sig förvirrad, mm mm. Därför ska jag inte börja med den förrän imorgon kväll då jag har helgen på mig att känna efter hur jag mår.

Imorgon ska jag tillbaka till högstadieskolan och det ska bli såååå skoj. Idag hade jag ett dramapass med en nia och de ville aldrig sluta! Då känner man sig glad och lycklig ända in i själen. Jag hoppas verkligen att jag får chansen att komma tillbaka någon mer gång för den här veckan har varit den roligaste på länge - utan tvekan!

Just nu sitter han på ett tåg som tuffar hit till mig.. det är en vetskap som får mig att le.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-02-15 19:52:44

Det låter som att du har hittat rätt med högstadiet. Jag kan tänka mig att du trivs där. Kul att någon gör det! :)
Jag hoppas att du slipper biverkningarna av medicinen. Det låter inget roligt med allt det där.
Njut av honom i helgen! Njut lite för mig med!

Postat av: Gina

Publicerad 2008-02-15 22:24:20

God dag min vackra kvinna! allt väl? (förutom alla de där toalettbesöken)

jag trodde aldrig jag skulle säga att jag måste åka till hultsfredsfestivalen, men när Rage Against The Machine kommer så, tja, MÅSTE JAG! :D och då hoppas jag verkligen att jag kommer få träffa dig lite! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela