emmaterese

- en dagboksblogg -

06.47..

Publicerad 2008-01-21 06:57:02 i Allmänt

.. måndag morgon och det är med en stor glädje som jag ömt startat Sally och intagit stolen som står framför hennes alldeles egna bord. Jag älskar min nya dator! Jag vet, man ska inte älska materiella saker men när hon står här och är så snabb och fin så kan jag inte låta bli...

Jag ska iväg till jobbet om 25 minuter och äter nu, som vanligt, frukost framför bloggen. Har sovit ganska bra i natt och jag somnade ganska tidigt, men jag är trots det väldigt trött idag. Jag ser dock fram emot att jobba idag och jag är väldigt glad över de kommande veckornas jobb.

Just det! Jag har ju glömt att berätta en sak. Igår var det en hel vecka sedan jag smörjde läpparna med försvarets hudsalva! Jag som har smetat på detta flera gånger i timmen i åtta års tid har nu övergått till att endast smörja in läpparna med en fetare salva EN gång om dagen. De första dagarna när jag slutat så kändes det som att mina läppar skulle ramla av, så ont gjorde det. De var illröda, sved, brände, pulserade och smärtade. Nu känns det mycket bättre och de stramar mest och är väldigt torra, så förhoppningsvis går det åt rätt håll. Det känns i alla fall väldigt skönt om jag skulle klara av att bli kvitt det beroendet också. Då är jag nästan lastfri :).

Nähe, tandborstning och sminkning står på schemat nu..

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela