emmaterese

- en dagboksblogg -

Helgen i korthet

Publicerad 2008-01-20 19:02:01 i Allmänt

Fredag: Jobbade drygt två timmar och begav mig sedan ner till Öland. Där möttes jag av mina stora kärlek och vi spenderade en mysig eftermiddag tillsammans där jag bland annat pratade med de högstadielärare vars klasser jag ska vikariera i på onsdag förmiddag. När klockan närmade sig 19 började jag få idéer. Jag har länge funderat på att köpa mig en ny dator och just där och då bestämde jag mig för att göra det just där och då. Vi kollade upp hur länge netonnets lagershop hade öppet inne i Kalmar och så stressade vi dit efter en snabb koll på nätet vilken dator som skulle bli min. Efter ca 40 minuter är jag många tusenlappar fattigare men en dator rikare och vi - jag, han och hans lillasyster M, åker vidare mot stationen och hämtar lillasyster nummer två, J, och åker sedan hem till Öland där vi lagar egen dinkelpizza och sitter och samtalar in på sena kvällen. Trevligt!

Lördag: Vaknar sent och äter pizzarester till frukost. Kollar in den nya datorn lite mer noga och döper henne till Sally, segar runt i flera timmar och har det bara trevligt. Vi duschar och fixar oss och börjar sen kolla på "Barry Lyndon" men somnar istället båda två och vaknar lagom tills att det är dags att gå ner till köket och inleda dagens middagslagning. Kvällen till ära firar vi M som fyller 18 år på måndag, hurra hurra hurra! Vi äter urgod kycklingwok med fullkorscouscous och till efterrätt serveras en dinkelpannkakstårta med fruktgojs och smält mörk choklad ovanpå - mums. Födelsedagsbarnet fick ett nytt tv-spel i present och jag, han, M och J intar hans säng och spelar i några timmar innan det är sovdags för hela gänget.

Söndag: Vaknar relativt tidigt och äter en liten frukost bestående av kaffe och knäckebröd. Han och jag tar bilen och åker en sväng på denna faktiskt väldigt vackra ö och kollar in några fornlämningar (eller vad man egentligen kallar det). Sen är det hemfärd och där lagas det lunch bestående av stuvad dinkelpasta och biffar som han så snitsigt slängde ihop. Efter lite kramandes och en liten tupplur var det dags för mig att åka hem och här sitter jag nu och skriver mitt första blogginlägg på Sally - hon är väldigt fin. Jag har till och med haft pappa till att sätta upp ett litet bord till henne så att hon ska slippa bo under sängen som John (den gamla datorn) alltid har fått göra.

Imorgon är det jobb, likaså på tisdag, onsdag och torsdag och på torsdag kommer han hit :):):). Jag ska vara ledig på fredag har jag bestämt förutom ett litet informationsmöte på arbetsförmedlingen. Så, helgen var trevlig och skön och nu ser jag fram emot en rolig och givande jobbvecka.


Hörs

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2008-01-20 23:51:51

Verkar som du haft lika trevligt som jag under helgen :) På torsdag kommer jag till dig Puss puss

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-01-21 17:33:00

Döpa en dator till John.... det låter skumt för mig =)... kul att du verkar må bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela