emmaterese

- en dagboksblogg -

Helgen

Publicerad 2008-01-14 10:50:25 i Allmänt

Fredag: Jobbade till strax efter 15 och tog därefter bilen ner till honom. Blev mött av en nästan färdig middag och givetvis stora famnen. Jag var vrålhungrig, man äter lunch tidigt på en förskola, och njöt järnet av dinkelpastan och ädelostsåsen. Kvällen bestod av en massa mys, kaffe och tittande på ett ganska tråkigt första avsnitt av Let's Dance. Sen var det sovdags för den trötta förskolevikarien med pojkvän.

Lördag: Vaknade sådär lagom sent och åt frukost i sängen. Kollade på den första National Treasure-filmen innan det var dags för dusch och påklädning. Sen tog vi bilen in till stan där vi åt middag på en kinarestaurang - mums! Jag åt kyckling i vitlökssås (bland annat, hehe) och njöt i fulla drag av att vara på restaurang, det känns som länge sen. Efter maten var vi mätta och sega och åkte till biostaden för att invänta vår bio. Vi såg den andra National Treasure-filmen och den var sådär lagom spännande som popcornrullar brukar vara. När vi kom hem spelade vi Wii och jag kickade hans ass i både bowling och golf. Tyvärr har jag fortfarande ont i armen idag efter spelandet, jag blev alldeles för exalterad och lyckades välta ett ölglas mitt i tennismatchen. (Wii är alltså ett dataspel där du rör och flaxar med armarna så att gubben i spelet rör sig likadant.) Sen var jag en riktig tröttis och vi somnade kramandes efter en supermysig dag med riktig dejt a la americana - dinner and a movie.

Söndag: Vaknade av att det sög i min mage efter frukost. Väckte honom och vi sprang ner till köket och ordnade kaffe och knäckemackor som vi sedan intog i sängen. Vi började titta på filmen Matrix men solen utanför lockade desto mer. Vi tog en promenad till Köpstaden och handlade middagsmat, sen satt vi en stund på en bänk utanför och drack Ramlösa i solen och det kändes nästan som vår... Myyyyys! När vi kom hem så började vi se en annan film istället "The Queen" med Helen Mirren - bra men inte det bästa man sett. När eftermiddagen tråkigt nog kom var det dags att åka in till kalmar. Han skulle dit för att spela rollspel, och jag för att åka hem till Hultsfred igen. Nu längtar jag redan till nästa fredag då vi ska få ses igen... den här helgen har varit superduperbramysigunderbar - det ni!

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela