emmaterese

- en dagboksblogg -

Jobb

Publicerad 2008-01-08 10:40:46 i Allmänt

Vaknade av att telefonen ringde. Det var från en av förskolorna i kommunen, de vill att jag ska jobba hos dem både imorgon och på torsdag. Givetvis tackade jag ja och imorgon har jag en 11 timmars arbetsdag framför mig och på torsdag ett pass på 9 timmar. Kommer inte att orka jobba så mycket i längden, men någon gång ibland går det bra och det blir ju, logiskt nog, mer pengar ju fler timmar jag jobbar.

Nu sitter jag här med mitt morgonkaffe och ska kasta mig på träningscykeln en stund innan jag gör mig redo för dagens tvåtimmars-gig på fritids.

Stör mig på att jag slackat av med maten under jul. Det blev alldeles för lätt att stoppa onyttigheter i munnen och det visade sig på vågen också. Så, nu är jag tillbaka vid nolltolerans av onyttigheter och förhoppningsvis ska jag komma igång med träningen ordentligt igen. Jag har gått ner över 22 kilo och jag har inte planerat att gå upp det igen, tvärtom, mer ska bort.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-01-08 20:04:17

Kul med jobb! Men det låter saftigt med 11 timmar på samma dag. Är det på samma ställe?
Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-01-09 14:56:08

Duktig tjej!
/johanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela