emmaterese

- en dagboksblogg -

Ny blogg... igen.

Publicerad 2008-01-07 15:04:16 i Allmänt

Allt eftersom jag funderade så började det kännas konstigare och konstigare att ha en blogg som heter teaterpedagogen då jag faktiskt inte ska bli det längre.. Så - jag fixade en ny. Den här är lite mer allmän och funkar oavsett vad jag gör i livet. Emma Terese lär jag väl heta ett väldigt bra tag till (förhoppningsvis).

Var i Norrköping idag och tog farväl av klassen, lämnade tillbaka nycklar och besökte sjukhuset för att prova mina ortopedskor. Jag trodde inte att de skulle bli så ledsna i klassen som de faktiskt blev. Det smärtade mig så mycket att se deras tårar och jag blev så otroligt rörd över alla fina ord jag fick höra. De är ledsna över att jag slutar, men glada för min skull att jag är nöjd över mitt beslut. Carl-Eric gav mig så otroligt fina komplimanger om hur mycket jag har betytt i klassen och för honom personligen - måste jag berätta att även jag grät en hel del?! I bilen på väg hem så rann tårarna då och då och nu när jag är hemma i Hultan igen är jag trött och det svider i ögonen. Jag är fortfarande väldigt glad över mitt beslut, men jag kommer att sakna klassen oerhört mycket. Skorna var för stora så de ska skicka efter en storlek mindre. Måste kännas surt för ortopedteknikern att ha jobbat och fejat med ett par skor som bara visar sig vara alldeles för stora, men men - det är ju hans jobb.

Jag har ringt en massa viktiga samtal idag sen jag kom hem, beställt arbetsintyg från mina före detta arbetsplatser och berättat för csn att jag avslutat mina studier. Känns bra att ha fått så mycket gjort idag. Imorgon ska jag faktiskt jobba, i och för sig bara i två timmar men ändå! Jag är glad över det lilla vilket oftast leder till det stora.

Nåja, jag hoppas att ni blir flitiga besökare på min nya blogg precis som ni varit på min gamla. Lägg nu till den här adressen under "favoriter" istället ;).

Hörs.

Kommentarer

Postat av: Kabas

Publicerad 2008-01-07 15:07:07

jag bytar blogg ofta :p hehe .. jag hittar inte det perfekta namnet..

Postat av: Karolina.H

Publicerad 2008-01-07 16:40:12

Hej kära Du
Läste ditt inlägg igår, läste det flera gånger, för jag är så imponerad över ditt insiktsfulla beslut, över ditt mogna övervägande. Kan tänka mig att det inte varit lätt, även fast du vet att det är rätt.
All lycka mot nya mål och äventyr! Kram från K

Postat av: Maskrosmannen är min kompis.

Publicerad 2008-01-07 17:55:11

Klart att jag ska titta in här titt som tätt =)
Håller med Karolina, och lycka till.
Kramen

Postat av: Kristina

Publicerad 2008-01-07 23:12:11

ett stycke emmaterese.blogg ligger nu i favoriter. skrev på förra sidan (såg först efter att du bytt) att jag tror du kommer bli en fantastisk specialpedagog. väldigt modigt av dig att byta, men bra att du vågar dig på det för man pluggar ju för sin egen skull. :) lycka till!

Postat av: Gina

Publicerad 2008-01-08 16:23:45

jag känner mig inte så uppdaterad men är övertygad att vad du än hade för anledning så var det rätt beslut att sluta.

var rädd om dig. kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela