emmaterese

- en dagboksblogg -

Bom, krasch, pang!

Publicerad 2008-05-16 16:47:34 i Allmänt

Jag fattar inte grejen med tv-spel. Visst, det finns vissa som också jag kan finna aningen underhållande men mest blir jag trött väldigt fort och jag blir stressad av alla pip och höga ljud. "Haha, jag dödade honom! Han ligger där och blöder!" Jag förstår inte det roliga, men det är det visst många andra som gör.

Ikväll blir det dock avbrott i spelandet för semifinalen i hockey-vm. Jag som ntycker att sport är ganska tråkigt annars har faktiskt sett flera matcher nu under vm (vi har bara en tv) och funnit det ganska roligt. Vi kommer nog bli totalt krossade av Kanada ikväll men vi kanske kan hålla stånd i ett par perioder i alla fall.

Imorgon är det fest på Larmtorget i stan i Waldorffskolans regi. Jag ska givetvis dit och hälsa på mina kollegor och se vad de har hittat på för skojigt. Vi på förskolan har ordnat med målarfärger och lite annat smått och gott som alla intresserade får hitta på. Jag var på jobbet en liten sväng idag med för att hämta en kasse jag glömt och om man räknar med festen imorgon kommer jag att ha varit "på jobbet" sex dagar den här veckan. Saken är den att det absolut inte gör något. Jag saknar jobbet när jag inte är där och jag trivs så oerhört bra och har fantastiskt kul när jag är där. Jag håller inte med om allt som antroposofin säger, men Waldorfpedagogiken är i alla fall en pedagogisk helhet som jag tycker mycket om. Jag tycker faktiskt att det kan saknas lite på andra förskolor.

Nu ska jag stänga in mig i sovrummet och läsa. Jag kanske stoppar in öronproppar i öronen också.....

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-05-16 17:02:26

Det ska bli roligt att ses nästa helg!

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2008-05-16 17:46:39

hoppas att vädret är bra under er tid på stan. jag behöver nog uppdatera mig på antroposofins grund, du kanske kan hjälpa mig i helgen. Förstår om du stänger dörren om tv-spelarna ibland. Kramar

Postat av: En riktig pedagog.... ;)

Publicerad 2008-05-16 23:48:57

Vad gäller Waldorf: maken till flummnissar har väl aldrig skådats... Har varit på ett antal föreläsningar av waldorf"pedagoger", som har berättat om deras förträfflighet... har fortfarande inte insett vitsen med detta flumm-flumm...

Postat av: Charlotte-Champinjon

Publicerad 2008-05-17 17:11:23

Berätta lite om vad det innebär med waldorf pedagogiken!

Här sitter jag och har inte en susning.



I övrigt så får jag regnbågsglitter i ögonen när jag läser om hur lycklig du är.



Stora kramen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela