emmaterese

- en dagboksblogg -

Sköna sköna söndag

Publicerad 2008-05-11 19:08:28 i Allmänt

Uppd. 20.26

Haha, ja - 12 kroppkakor fick han i sig enligt honom själv. Efteråt låg han i soffan och stönade och hans mage var helt stinn. Han repade sig dock väldigt fort och fick allt i sig lite glass till kaffet.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi åkte över till Öland med bussen och satte oss en stund i hamnen i Färjestaden och myste. Sen gick vi upp till G och mötte där hela den glada familjen. Vi solade på altanen, drack folköl, rullade kroppkakor och åt åt åt. Jag har rullat kroppkakor för första gången i mitt liv och det var riktigt skoj. Goda blev de också! Jag åt tre medan sambon åt 12 (!). Efter maten degade vi i soffan och sen drack vi kaffe. Vi åkte allesammans över till Kalmar igen och vi släppte av sambon i stan och mamma G, jag och systrarna M och J, åkte vidare till en kyrkogård som ligger i utkanten av Kalmar. Vi satte blommor i minneslunden och åkte sen en sväng över Smedby och tillbaka in till stan. De släppte av mig vid stationen och jag cyklade hem och här är jag nu. En mycket mysig och skön söndag med härligt sällskap, perfekt väder och mycket mumsig mat. Nu ligger det en burk kroppisar i kylen och väntar på att vi ska bli sugna på kvällsmat.

Jag är trött. Nu blir det att duscha bort all den svett som alstrades av att ligga på en vindstilla altan och grilla sig i bara underkläder.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Jonny

Publicerad 2008-05-11 19:40:32

12????

Postat av: Marie

Publicerad 2008-05-11 20:00:36

Jag säger som pappa - 12 stycken! Var de små eller normala? Men är det gott så är det!

Kul att läsa att du mår bra!
Det blir jag glad av!
Vi ses snart!

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2008-05-11 20:07:59

12 är mycket, Hur mår Micke nu? och hur mår hans mage? tre tror jag är mer lagom. Låter i alla fall som om ni haft en härlig dag.
Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela