emmaterese

- en dagboksblogg -

lördag 12.04

Publicerad 2009-04-18 12:14:20 i Allmänt

Oj, jättelänge sen sist! Det beror på att jag inte har mått så bra och inte känt att jag haft något att skriva om. Påsken var väldigt bra och mysig. Vi hängde ute i solen och pratade och hade väldigt väldigt trevligt. Evelina och Hannes är ena riktiga gullungar även om Hannes driver en anti-Emma-kampanj för tillfället. Hehe. Jag älskar dem så mycket.

Annars har det gått åt skogen med vfu:n. Jag har behövt vara hemma och varva ner. Nu börjar jag känna mig piggare och jag har varit på några nöten på valnöten. Det verkar fortfarande väldigt bra och jag gillar min terapeut, Fredrik. Träffade valnötens läkare i onsdags och jag ska träffa henne igen om två veckor. Då ska hon ha läst min journal ordentligt och jag ska förhoppningsvis få nya mediciner. Till nästa gång ska jag ha gjort en "tidslinje" med en kurva på som beskriver hur jag mått de senaste tio åren. Jag började må dåligt i högstadiet och har sedan dess mått bra och dåligt om vartannat. Det läkaren misstänker är att jag har en bipolär personlighet, en mildare variant av manodepressivitet. I sådana fall ska jag få börja äta neuroepileptikum som jämnar ut mig och jag kan må bra hela tiden istället för att det ska gå upp och ner.

Idag ska sambon och jag på utflykt! Det var min idé och det känns skönt att må så pass bra att jag vill hitta på saker. Vi ska åka till Gråborg - en fornborg på Öland.

Vi var förresten och tittade utanför Bjursnäs Bygdegård igen. När jag var där och tittade så var det snö överallt och det var väldigt roligt att se det i vårsolen. Det är verkligen superfint och vi längtar massor till nästa år då vi får bli man och hustru där. Vi letar också efter fina gamla släktnamn som vi kan byta till. Vi har bestämt att det bästa är att vi byter till ett helt nytt namn båda två, precis som Jenny och Anders gjorde. Jag tyckte att det var en så hima bra grej och sambon nappade direkt. Hittills har vi min gammelmormors namn: Boström, som förslag. På sambons mammas sida finns det tyvärr inga ovanliga namn och vi ska kolla upp hans farfars släkt också.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-04-18 21:07:23

Vi tyckte också det var en bra grej att byta till ett nytt namn :) Det var ingen av oss som hade vidare lust att byta från Karlsson till Nilsson eller tvärtom... Hoppas ni hittar ett namn ni kan trivas med! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela