emmaterese

- en dagboksblogg -

lördag 15.42

Publicerad 2009-08-01 15:49:41 i Allmänt

Vi förstår att ju närmare bröllopet vi kommer desto fler saker kommer vi komma på som behöver göras. Därför försöker vi nu att göra så mycket som möjligt innan det blir för stressigt. Ingen av oss är särskilt bra på stress, speciellt inte jag som faktiskt är sjukskriven bland annat för att jag inte klarar av just stress.

Så, idag har vi gjort godis. Vi bestämde för länge sen att vi ville göra små praliner och liknande som ska ligga i små organsapåsar vid varje plats. Vi gjorde tre sorters godis idag.

Vaniljfudge delvis doppade i choklad med strössel:

Mozartkulor, marsipan och nougat rullat tillsammans, delvis soppade i choklad med pärlemorkulor på:





Geléhjärtan, som vi köpte färdiga, delvid doppade i choklad med pärlemorkulor:


Det blir fint, tror vi, att pynta bordet med fint godis i fina små påsar. För övrigt gjorde vi också de sista bordsplaceringarna idag och igår var vi och handlade dukar och lite annat till barnen som kommer. Kritor, målarböcker och modellera.

Vi bestämde oss också för att beställa bröllopstårta från Färjestadens hembageri där både blivande maken och blivande svägerskan har jobbat. Svägerskan fick i uppgift att beställa något smaskigt och fint. Ska bli spännande att se vad hon hittar på.

Annars är det Star Wars II på tv nu. Jippi.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-01 20:32:11

Vad gott det ser ut! Vad piffiga ni är.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela