emmaterese

- en dagboksblogg -

onsdag 18.43

Publicerad 2009-08-12 18:50:25 i Allmänt

"Min man... du blir min man tillslut, som jag så länge viskat för mitt inre. Jag hör ditt hjärtas jämna slag, mitt huvud mot ditt bröst i nattens timmar. Vi ska va tillsammans när dag läggs till dag, för dit du går, går också jag. Min själ, min kropp har lust till dig. Din andedräkt som hettar i mitt öra rymmer samma längtan som värker i mig. Min kropp min själ, har lust till dig."

Just den här delen av en sång från Kristina från Duvemåla är en del som jag ständigt går och nynnar på nuförtiden. Undrar varför...

Lyssna här. Lite dåligt kvalité - är visst inspelat från tv:n när de visade en dokumentär om musikalen. Klippet visar inte heller hela delen, men men.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela