emmaterese

- en dagboksblogg -

söndag 10.20 ( nu uppdaterat med bilder)

Publicerad 2009-08-09 10:27:44 i Allmänt

Igår var det mösexa! Vi hämtades vid halv tolv av respektive kompisar och fördes iväg på olika håll. Jag och Carro åkte först och hade picknick med massa champagne vilket följdes av ett besök på Calmare Spa. Carro hade abonerat hela stället så efter vår pedikyrbehandling hade vi bastu och bubbelpool helt för oss själva. Killarna hade varit i en spelhall och spelat en massa olika dataspel. Sen träffades vi hemma vid sextiden och gjorde oss lite iordning för resten av kvällen. Jag blev dock väldigt ledsen när jag kom hem och såg att mina fina tådekorationer (lack och små pärlor) hade helt skavts av under den korta cykelturen hem. Jag ska ringa dit imorgon och prata med dem.

Sen, i alla fall, åkte vi ner till Stekhuset och åt en underbart god middag. Vi riktigt lyxade till det med fördrink, efterrätt, kaffedrink till mig, whiskey till pojkarna och baileys till Carro. Till varmrätt åt jag helstekt fläskfilé med klyftpotatis, aioli och rödvinssås. Carro åt oxfiléspett, Ringan åt lamm och Anton och sambon åt entrecot. När vi var mätta och goda efter en mycket trevlig middag med många skratt och härliga samtal så åkte vi ner till centrum och satte oss på Hanssons uteservering där det blev ännu mer drinkar och Irish Coffey. Strax efter tolv så sa vi tack och godnatt. Blivande maken och jag stupade i säng, mycket nöjda med vår fina mösexa. Tack!

Picknick:



Pedikyr:



Bubbelpoolen:



Hela gänget utanför stekhuset. Killen som tog bilden var lite rund under fötterna. Därav den usla bildkompositionen :).




När jag vaknade i morse åkte jag och köpte frallor och lagade en riktig hotellfrukost med ägg, bacon, juice, kaffe och olika sorters frallor. Nu är den uppäten och vi ska bara dega resten av dagen.

Hörs

Förresten... om en vecka är jag gift.

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-09 11:02:34

Låter som en helt underbar dag för er båda!

Kram

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2009-08-09 11:41:36

Instämmer helt med Marie! Låter som en toppen dag.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela