emmaterese

- en dagboksblogg -

söndag 16.03

Publicerad 2009-08-23 16:11:18 i Allmänt

Okej, det här irriterar mig i affärer:

- Andra kunder som står precis bredvid en när man ska betala. Istället för att stå någonstans vid bandet så ställer de sig precis bakom och har fri uppsikt över visakod och rakt ner i plånboken. Ge mig lite space! Inte för att jag tror att tanten som gjorde detta mot mig idag gjorde det för att kolla in min kod för att sen råna mig på parkeringern och köpa småkakor för alla mina pengar. Men ändå.

- Den andra saken som också irriterar mig är en sak som faktiskt min egna lilla mamma gör. När kassörskan lämnar över växel så finns de dem (mamma bland annat) som STÅR KVAR i en evighet framför kassörskan och ska hålla på och plocka ner pengarna i plånboken. Okej om detta gick fort men oftast så har personen massor med andra små lappar i sin plånbok - kvitton och sådant, vilket gör att hela stoppanerpengarproceduren tar alldeles för lång tid. Gå bort en meter! Det är ingen som kommer att knycka dina pengar bara för att du flyttar dig bort från platsen där nästa person måste ställa sig. Ville någon ta dina pengar och springa så kan de lika gärna göra detta när du står kvar framför kassan.

- Folk som går före i kön är också något som stör mig. Jag vet att detta fenomen är ganska vanligt förekommande här nere i småland, men när jag bodde i Sthlm hände det aldrig. Jag gillade absolut inte mycket med Sthlm men just detta gillade jag. Med att gå före i kön menar jag detta: Det är lång kö till en kassa. Kassan bredvid öppnar och de som står längst bak i den förra kön, alltså de som har köat kortast tid springer dit likt gaseller och tar ingen notis om någon av dem som står före dem i kön också vill gå dit. I Sthlm var det så att om det öppnade en ny kassa så hade de som stod före i kön förtur till att betala först. Det tycker jag bättre om. Maken grymtar och säger att "Så funkar det inte här nere... Så gjorde jag idag också.." Så, jag vet att de allra flesta gör så ibland, och jag har gjort det själv flera gånger, men jag tycker inte att det är rätt.

Vi var och försökte träna idag. Japp - försökte! Vi hade duktigt tagit på oss träningskläderna och packat ner svetthanddukar, skor och vattenflaskor och åkt ner till Friskis. När vi kör in på parkeringen ser vi att det knappt är några bilar där alls. Då känner vi oss först ännu mer duktiga - det är minsann bara vi som orkar åka ocht träna i söndag! När vi kom fram till dörren så var friskis stängt. Typiskt! Två tjockisar som inte har en aning om vilka öppettider gymet har. Vi skrattade högt åt oss själva medan vi åkte hem. Imorgon ska jag gå på mitt första jymping-pass. Det är ett senior-pass.

Hörs

Just det, glömde en sak när jag la in bröllopsbilden: Foto: Matilda Gustavsson. Sådant är viktigt, rätt ska vara rätt.

Kommentarer

Postat av: Ringan

Publicerad 2009-08-23 23:52:59

Mohahahahaa! Nu har jag hittat hit ;). Väldigt trevlig blogg! Ha du gutt.



// Ringan

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2009-08-24 07:37:17

Hm.. menar du att jag gör så!!Det kan jag väl aldrig tro.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela