emmaterese

- en dagboksblogg -

Söndag 23.28

Publicerad 2009-08-30 23:29:39 i Allmänt

Packa skolväskan. Lägga fram morgondagens kläder på fåtöljen i vardagsrummet så att jag slipper väcka maken genom att riva i garberoberna imorgon. Sen är jag redo. Dagen har spenderats med att läsa kurslitteratur och det ska bli roligt att sätta igång med studierna igen imorgon. Lite segt bara om kåren ska dit och informera, och om vi ska få datainformation och annat som jag redan kan. Risken finns ju att det är många helt nya studenter på kursen.

Jag kanske också ska berätta om mina planer. Jag läser inte på lärarprogrammet längre. Jag kom fram till förra terminen att det är pedagogik som ämne som jag är intresserad av och att jag vill satsa på en ögre akademisk examen i just det. Målet är att doktorera i pedagogik och om jag ska komma in på forskarskola så måste jag läsa både pedagogik samt ett andraämne. Det är andraämnet jag börjar med imorgon, det vill säga psykologi. Mycket av det vi ska läsa har jag redan tangerat när jag läste utvecklingspsykologi på lärarlinjen och jag tror att det kommer att bli en intressant termin. Hoppas bara att jag orkar. Har varit sjukskriven sedan mars/april någon gång, tror jag, och det kommer att bli en stor skillnad att börja plugga på heltid igen. Men, vi får ta en vecka i taget, skulle jag inte orka så är det inte hela världen - jag har i alla fall försökt.

Jösses, skrev just rubriken och insåg att klockan är nästan halv tolv. Måste gå och lägga mig nu. Maken kollar på en westernfilm med Clintan från 1976. Lagom upphetsande.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-31 07:09:18

Lycka till!

Postat av: Linda (kusin Johans sambo)

Publicerad 2009-08-31 12:49:24

Hej

Jag läste psykologi för några år sedan Antagligen är det säkert nya böcker men du kan väl skriva vad de heter ifall det är några jag har för de var tjocka och dyra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela