emmaterese

- en dagboksblogg -

Tisdag 14.17

Publicerad 2009-08-18 14:31:24 i Allmänt

Vid elva idag hade jag en tid med en av tränarna på Friskis. Vi gick igenom lite olika maskiner och kom fram till ett bra träningsprogram för mig. En del av maskinerna hann jag inte ens sätta mig i ordentligt innan tränaren började hojta och dra bort mig. "Du fåååår inte översträcka dina knän sådär! Nej, den här maskinen får du aldrig använda". Inte så lätt att bara sluta med att översträcka sina leder när man gjort det ända sedan man var liten troligen. Det var dock ganska underhållande att se hennes min när mina ben pekade 45 grader åt fel håll. Jag tänker ju inte på det alls, gör det bara när någon annan påpekar det, men hon sa att hon aldrig hade träffat någon med sådana leder. Jotack - the story of my life. Hursomhelst så var det väldigt roligt på Friskis idag. Det känns mycket roligare att åka och träna nu när man har ett program och vet vad man ska göra.

Jag tänkte också tipsa om lite schampo och balsam som är bra miljöval :). Märket heter Naturelle, kolla här, och har många olika dofter. De som doftar persika, respektive honung är "Bra miljöval" och de är rikgit riktigt billiga! Jag betalade på Coop 21.90 per flaska - vilket absolut inte är dyrt för schampo och balsam som är bra för miljön (Köpte några flaskor på Hampavaruhuset av ett annat miljövändligt märke och de kostade nästan 60 kronor styck, så de använder jag inte - de får bara vara prydnad dem) . Flaskorna är fina och de doftar underbart! Den med lingondoft är tyvärr inte Bra miljöval, men den doften har jag gärna i håret alla dagar i veckan. Trror att de finns i de flesta affärer. De finns i alla fall till och med i vår lilla ICA vid södercentrum. Så prova dem nästa gång du handlar schampo. De doftar underbart, gör håret fint och glansigt, de är billiga OCH bra för miljön. Ett lätt sätt att göra i alla fall en liten skillnad.

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2009-08-18 19:22:14

Bra tips! Kul med at få tips av en tränare, det kan man nog behöva om man ska träna på rätt sätt.

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-18 21:01:47

Grattis till giftemålet. Jag hoppas att ni kommer att få ett riktigt lyckligt liv tillsammans. Kram Lina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela