emmaterese

- en dagboksblogg -

Veckans låt : A design for life

Publicerad 2009-08-14 18:38:05 i Allmänt

Den här ni.. den här ni.. Min grabbar Manic Street Preachers har gjort denna superlåt, superduperlåt. Har alltid sagt att jag vill ha den här på min begravning, men - det passade nog bättre när jag var rebellisk femtonåring. Älskar den första meningen dock, ett av mina favoritcitat någonsin.

Lyssna här

Texten:

Libraries gave us power
Then work came and made us free

What price now for a shallow piece of dignity

I wish I had a bottle
Right here in my dirty face to wear the scars
To show from where I came

We dont talk about love we only want to get drunk
And we are not allowed to spend
As we are told that this is the end

A design for life
A design for life
A design for life
A design for life

I wish I had a bottle
Right here in my pretty face to wear the scars
To show from where I came

We dont talk about love we only want to get drunk
And we are not allowed to spend
As we are told that this is the end

A design for life
A design for life
A design for life
A design for life

We dont talk about love we only want to get drunk
And we are not allowed to spend
As we are told that this is the end

A design for life
A design for life
A design for life
A design for...

När Manics spelade på Hultsfred 2007 och jag såg dem för tredje gången, stod jag där, helt lyrisk - nykär - nybliven moster för andra gången, och livet vara bara sådär helt underbart. När de drog igång denna som sista låt, min absoluta Manics-favorit, så grät jag av glädje. (Tur att ingen såg mig... eller.. ehm.. bara ett gång kusiner, men de tycker nog om mig ändå.)

Hörs

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-08-15 23:49:26

Nu är du gift! GRATTIS!!!! STOOOOOOOOR KRAM!!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela