emmaterese

- en dagboksblogg -

måndag 14 dec. 19.41

Publicerad 2009-12-14 19:47:46 i Allmänt

Ni vet hur saker och ting i ens hem kan bli sådär succesivt smutsiga. Hur de kan vara rena ena dagen och supersmutsiga den andra. Hur gick detta till?! tänker man och skakar på huvudet. Så har det varit med vår ugn. En gammal klasskompis skrev på facebook hur hon hade städat sin ugn. Jag gick och kollade på vår och hjälp vad den var smutsig! Man såg inte ens in i ugnen genom glaset längre. Jag vill dock påpeka att vi annars är rätt så renliga av oss, inte överdrivet åt något håll. Förutom med ugnen då.

Okej, det stod snabbt klart att också vi behövde rengöra vår ugn och precis som mina husgudar Marie-Louise och Marlene på "Rent Hus" säger så sprutade vi såpvatten i ugnen, satte den på hundra grader och lät verka i en halvtimme. Enligt husgudarna så skulle det sedan bara vara och torka bort smutsen. Yeah. Right. Det gäller nog de som rengör sina ugnar oftare än en gång på 18 månader. Jag fick sitta med diskmedel och en svamp och skrubba bara luckan i över en timme. Renare blev det i alla fall. När det var klart så gav vi oss på städskåpet som, ironiskt nog, också behövde en omgång och utrensning. Min garderob fick sig också en genomkörare. Produktiv dag.

Just det, jag har feber igen. Känner mig dock inte så väldigt dålig så förhoppningsvis är det borta till imorgon.

Ikväll är det sista avsnittet av Ullared. Det har varit en rolig serie, men jag tycker att det är bra att de slutar medans det fortfarande är intressant.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela