emmaterese

- en dagboksblogg -

måndag 15.27

Publicerad 2009-06-15 15:34:37 i Allmänt

Ni undrar säkerty varför jag inte har skrivit på så länge och svaret är det att jag helt enkelt inte har haft tid. Jag har nämligen lagt all min lediga tid den senaste helgen på att sticka! Jag har äntligen fått hem mina stickgrejer och har redan hunnit sticka en halsduk med långa fransar. Nu håkller jag på med en bebismössa och stickar resårstickning för första gången. Inte alls svårt, bara att ta varannan rät, varannan avig. Det är väldigt roligt och det ska bli så roligt när mössan är klar. Eftersom bebisar inte har så stora huvuden så kommer jag absolut bli klar med den redan idag. Jag ska ta en bild och visa er sen.

Annars har jag ringt och bokat bord på restaurang Byttan idag till måndagen den 22 juni. Då har jag och sambon varit ihop i två år och vi ska gå och äta grillbuffé. Med oss tar vi svägerskorna eftersom vi har pratat om att gå dit och äta grillbuffé ända sedan förra sommaren. Hoppas att presenten som jag beställt till sambon hinner komma hem. Jag fick ett mail från dem som sa att de hade problem med sina leveranser men att paketet förhoppningsvis kommer dagen innan midsommar. Om det inte hinner komma får vi ta presenterna när det kommer, är inte så stor grej egentligen.

Nu har jag sommarlov från min enskilda terapi på valnöten och ska gå på färdighetsträning i grupp nu under sommaren. Två timmar i veckan och jag ska försöka gå på alla träffar, jag tror att det är bra att fortsätta ha lite rutiner. Jag har kommit igång på full dos med min nya medicin som är ett humörsutjämnande preparat, men som verkar mer mot nedstämdhet än maniska uppåtperioder. Jag har bara haft en manisk period men betydligt fler nere-perioder.

Nähe, nu ska jag tillbaka till min mössa som verkar bli riktigt fin :)

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-06-18 06:43:42

Grattis till den stundande högtidsdagen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela