emmaterese

- en dagboksblogg -

Söndag 12.52

Publicerad 2009-03-15 12:53:18 i Allmänt

Uppdatering Söndag 22.02

Jag har sett på femmans nya program Wipeout. Ett gäng nordiska tävlanden ska genomföra en enrom hinderbana med det ena hindret mer bisarrt än det andra. De har fått med en hel del kändisar också och det kanske inte är så konstigt med tanke på att programmet spelas in i Argentina. Programmet skulle inte vara ett dugg underhållande om det inte vore för kommentatorerna Felix Herngren och Hans Wiklund som är mycket roliga i sina kvicka kommentarer.

Imorgon är det en heldag i skolan som väntar. Föreläsning, föreläsning och studiebesök. Sambon ska vara hemma och tvätta. Han har två tentor nästa fredag då han också läser två kurser samtidigt, men bara på halvfart. Synd att tentorna var tvungna att vara på samma dag.

Vi hade besök av en av sambons gamla kompisar förut. Han är väldigt duktig på att tatuera och ska troligen komma hit nästnästa helg och ta med sig sin lilla tatuerarväska. Jag vet att min lilla mamma inte tycker att jag ska tatuera mig, men jag är vuxen och får bestämma själv. Jag ska i alla fall inte tatuera vare sig en fjäril, en ros eller en delfin. Jag ska inte tatuera mig i svanken, på halsen eller i ansiktet. Alltid något.

-

Uppdatering Söndag 15.17

Marie: De teljus jag köpte av "dig" är slut och jag har vanliga värmeljus men vill ha blockljus. Jo, jag ska köpa nya så fort vi har tillgång till en bil nästa gång. Nu vet jag dock att jag inte ska tända marschaller inne. Hehe. Alltid lär man sig något.
-

Marie: Jag letade efter nya blockljus i städskåpet men fann bara fyra stycken marschaller som vi inte har funnit bruk för innan. Jag tände dem i vardagsrummet och det började ryka något fruktansvärt. Jag släckte dem väldigt snabbt.


Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-03-15 13:38:00

Okej, vad bra att du släckte dem när det började ryka.

Du får köpa nya blockljus snart då. Har du inga teljus kvar du kan tända?

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-16 16:42:27

Hm... Du vet vad jag tycker om tatueringar...

Vad har du tänkt göra för något? och var??

kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela