emmaterese

- en dagboksblogg -

Tisdag 13.52

Publicerad 2009-03-17 13:56:11 i Allmänt

Åååååh.. jag längtar till vårt bröllop! Vi har valt att ha en väldigt lång planeringstid så att vi får suga på karamellen länge. Planeringen är ju nästan lika kul och spännande som själva bröllopet, kan jag tänka mig. Vi har i alla fall hunnit boka lokal, boka vigselförrättare, göra klart inbjudningarna, bestämma mat, boka sångerska till ceremonin, boka fotograf och framför allt - vi har köpt ringen!



Så här ser min vigselring ut, nästan exakt, men diamanten är bilden är bara på 0,3 carat och min är på 0,4 carat. Den är heeeelt underbart vacker och passar så fantastiskt fint till min förlovningsring som har fem små diamanter i rad på sammanlagt 0,15 carat.

Nu ska vi bara se till att det är fint väder den 22 maj 2010. Kan vi ta och bestämma det allesammans att det är skinande sol den dagen?

Någon dag ska vi åka över till Öland och plocka fina stenar att ha till bordsplaceringen. Det är så roligt att planera och fixa. Idag är en sådan dag som jag bara tänker på bröllopet hela tiden och det gör mig verkligen superglad ända in i själen.

Men - ring, klänning, mat och fest i alla ära. Det viktigaste är ju trots allt att jag får gifta mig med världens mest underbara man. Han gör varje dag till något speciellt och jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan honom.

Hörs


Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-03-17 16:47:27

Det låter som att du har fullt upp av planering. Ringen var väldigt fin!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela