emmaterese

- en dagboksblogg -

Tisdag 16.11

Publicerad 2009-03-24 16:16:06 i Allmänt

Nu ska jag berätta vad vi INTE har gjort idag. Anledningen till att vi inte har gjort det är att det troligen är högst förbjudet och att vi givetvis inte skulle göra något förbjudet.

Vi har alltså inte varit över på Öland idag och hämtat stenar. Stenarna ska vi inte ha till bordsplaceringen på bröllopet och det var inte alls ett dugg kallt i den isiga vinden. Sambon satt inte på huk med en plastpåse i näven och skrek panikartat i vinden : PLOCKA FOOOORT! Polarexpedition? Vi? Absolut inte.

Kom ihåg Earth Hour på lördag. Stäng av alla elektriska saker mellan klockan 20.30 och 21.30. Det är WWF som har startat detta och jag tycker att det är en mycket bra idé. Jag och sambon ska antingen spela spel eller ha högläsning i skenet från sterarinljusen. Myyyyysigt. Dock har det uppstått ett problem - sambons två systrar vill gå på bio på lördagskvällen. Jag funderar nu på om jag ska tvinga sambon att vara hemma med mig, stanna hemma själv eller gå med på bion och istället för att manifestera mot den ökande energianvändningen helt enkelt bidra till den. Det tar emot att inte delta i earth hour, jag tycker att det är ett mycket gott initiativ.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2009-03-24 16:25:33

låter som en väldigt kall och frostig utflykt. Klart ni inte gjorde något som man inte får!!

kram

Postat av: Marie

Publicerad 2009-03-24 17:01:55

Jag tycker att det är så roligt att du har börjat skriva på din blogg igen!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela