emmaterese

- en dagboksblogg -

söndag 13.01

Publicerad 2009-05-17 13:06:04 i Allmänt

Idag tänkte jag visa våra små odlingar. Det hela började med att sambon satte ner en potatis i en blomkruka mest på skoj. Den började gro och växa massor och nu är den så här stor:



Mer än halva fönstret tas upp av vår nu så stora potatisplanta. Vi får se om det blir egenodlade nypotatis till midsommar. Det är i alla fall då vi ska skörda den. Vi får nog köpa några stycken också för att vara på den säkra sidan.

Sen har vi odlat rädisor:



Gladioler:



I de små vita krukorna bakom växer det också rädisor.

Vitlök, den främre krukan:



Den bakom är en Gladiol den också.

Vi längtar massor massor tills vi får en egen trädgård. Vi har ritat upp en skiss på hur vi vill att det ska se ut och vad vi ska odla vart. Tänk att kunna skörda sina egna ekologiska grönsaker och ta in färska ägg till frukost. Det är vår största dröm just nu.

Marie: Uppenbarligen var det en bra låt, men det tyckte inte jag och sambon. I och för sig tyckte vi att de flesta låtar var sega och tråkiga. Jag gillade Tyskland bäst men den kom bara en plats över Sverige. Det visade sig igår att jag och sambon helt enkelt inte kan musik, eller i alla fall inte schlager, inte ett enda av de bidrag vi gillade kom bättre än 17:e plats. Lite småroligt faktiskt. Vi gick dock och la oss efter att femton länder hade röstat och det stod klart att Norge skulle vinna ganska stort.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-05-18 19:27:25

Jag tyckte inte heller att det var en bra låt. Evelina och jag lyssnade på youtube och hon dissade den totalt. Jag tycker att den växer lite när man hör den, men vilket uttal han har. Låter konstigt tycker jag.

Hoppas allt är bra.

Kramar i massor, ses i slutet av månaden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela